Sjukdom from HELL!

OMG vad vi har varit sjuka! Natten till torsdags så fick jag feberfrossa o 40 grader. Var helt matt, halsont, huvudvärk, snuva, hosta, ont i kroppen.
Jag var själv hemma med bara Tuwa på torsdagen tills jag hämtade Liwa. När Marcus kom hem tog han barnen o lekte och jag somnade på 2 sekunder i soffan. Fredag var jag själv med barnen hela dagen. Fortfarande lika kass. Liwa var snuvig så vi beslöt oss för att hålla henne hemma från simmet och tur var det. Natten till lördagen hör vi Liwa gråta som bara den och säger typ aj. Hon är skållhet och har ont i kroppen pga febern. Ipren i henne och Marcus ligger på madrass inne hos henne samtidigt åker Marcus på det. Nu skiljer de sig 2 dagar mellan oss. Jag är fortfarande dålig men jag fungerar någorlunda. Joel & Josefine handlar lite blåbärssoppa till oss. Svärmor handlar MC till oss. Aptiten är på 0. Marcus kommer inte äns upp han är som jag var dag 1. 

Söndagen kom och jag har fortfarande feber och på natten fick jag en febertopp på 40 grader. 
Marcus är fortfarande pall. Jag ligger på 38. Trött, hostar, huvudvärk men jag fungerar. 
Nu har både Liwa & Tuwa börjat bli riktigt förkylda och nu fick även Tuwa febern...
Jag begav mig snabbt till Hemköp för att handla de viktigaste. Tuwa somnar hos Marcus medans jag är iväg. 
Middag köttbullar & makaroner 😬 
Liwa börjar nu hosta på kvällen/natten så de gör ont, vaknar o gråter så Marcus ligger fortfarande hos henne.

Natten till måndagen hostar fortfarande Liwa. Tuwa ligger på 38 & Liwa på 39. 
Tuwa vill ju amma konstant när hon är sjuk och detta är inget undantag... 
Ingen sömn på dagen ingen sömn på natten.... 
Måndagen skulle jag åkt o handlat med jag har ingen ork. Vi har saker hemma så vi klarar oss. Ingen jättepanik, mer att de skulle vara skönt o ha de gjort. 
Marcus börjar nu komma upp o vara med. Alla är vi trötta.... 
Jag åker iväg till väla o handlar mat (sushi & wok kitchen) Tuwa gråter från de jag lämnar till de att jag kommer hem. 
Denna kväll/natt börjar nu Tuwa hosta.... 😩 & är jättevarm. 
Natten går förvåndands värt bra. Liwa hostar inte så mkt. Marcus har lagt sig på madrassen utanför rummet. 

Idag så är både jag o Marcus med mer. Jag är sjukt trött, är genomförkyld o hostar. Liwa fick en febertopp på 39,5 o låg mestadels i soffan i dag. Tuwa ligger mellan 38-39 & hostar. Idag åkte vi dock till affären. Storhandlade på 30 min med Tuwa som var tvungen att följa med. Det är bara mamma som gäller ingen annan. Men vi klarade de galant & massa isglassar fick vi hem. 

Nu hoppas vi att detta håller på att vända. Sagt att så fort vi mår lite bättre kan vi gå ut o gå en runda med vagnen. Så länge de inte regnar så, ingen har dött av frisk luft! 

Kan nog säga att så här sjuka har vi nog aldrig varit!! Jäkla influensa!!! Jag ska vaccinera mig nästa period!! 

Nu hoppas vi att natten går bra & en ny dag imorgon o bättre tider! 

Bjuder på en sovandes Tuwa. 
Liwa vill absolut inte bli fotograferad ☺️

Natti!! 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0