Farbror doktorn....

Då var de dags för att åka till doktorn idag och ta reda på vad det är vår lilla tjej är allergisk mot. Idag körde vi höstiga kläder och på sjukhuset de enda jag hörde va -"Naaw så söt, vilk fina kläder, så vacker, sötaste jag sett" Då blir man stolt som mamma ;)
 
   
 
Väl inne hos doktorn, som var hur trevlig som helst. Det var precis som jag misstänkte, Mjölkprotein allergisk och allergisk mot äggviteämne. Ska börja gå till en dietist så man kan få tips o råd samt vad man ska titta efter på mat olika bestäckningar och liknande. Även fått medicin OM hon skulle få i sig nått hon inte tål o sätter sig på andningen. Vi har mycke allergi både på min sida och på Marcus sida och de vore "konstigt" om inte hon får nått.
Så medicinen är mer för säkerhet.
 
Tog även stick i fingret och inte ett ljud :) Min duktiga lilla snutta! 
 
 
Igår hade vi ett träningspass i Pålsjö skog som Liza lagt upp.
Började med uppvärmning på ca 5 min, sen ökade v takten successivt, sen pendladde vi mellan PW o joggning. Stannade halvvägs och skulle springa ca meter så fort vi kunde och göra utfall på vägen tillbaka.
Detta skulle upprepas 2 ggr. Sen PW o joggning igen.
När vi hade gjort detta så stannade vi efteråt och gjorde styrkeövningar.
Detta bland annat.
  • Knäböj med bebis
  • Axelpress mes puss på bebis
  • Tåhävningar
  • Axelpress upp till axlarna
 
 
Vi ska nu göra de 2 ggr i veckan, men jag kommer även att göra plankan samt hittade ja denna sidan, och de ska jag göra.
http://www.fitnessochhalsa.se/2012/02/traning-med-bebis.html
 
Övningarna i träningspass med bebis:
  1. Knäböj
  2. Axelpress ovan huvudet
  3. Tåhävningar
  4. Axelpress upp till axlarna
  5. Diagonallyft, ett ben och en arm i taget
  6. Benlyft stående på knä
  7. Armhävning med puss - Denna övning var dock bättre att göra utan bebisen då det inte gick att gå ned så djupt med bebisen liggandes under. Jag körde denna med bebis första gången, men sedan utan bebis för att övningen skulle bli jobbigare.
  8. Planka, 40 sekunder
  9. Sidoplanka, 40 sekunder/sida
  10. Crunches med bebis på magen/låren - Wilmers favorit!
  11. Häldopp med bebis på magen/låren
  12. Rumplyft liggandes på rygg med bebis på magen/låren
Vem är med på hemmaövingarna??? KOM IGEN NU!!!
Börjar på måndag!
 
Nu drar jag o Liwa till Maxi, ha de så bra idag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0