20130526

Oj vart börjar vi? 
Det har hänt väldigt mycket sen sist! 
 
Vi har börjat på babysim. Dock har vi bara varit 1 ggr då första gången blev det inställt då vattenpumpen inte höll och temperaturen var för låg. 
Men premiärdopp 14 maj! Liwa är ju en riktig delfin och älskar vatten så hon plaskade rundor som bara den:) 
 
Det har även blivit en samma sångstunder i kyrkan, promenader med Sandra och Emilia. 
 
Vi har även varit på BVC den 7 maj (4mån) 
då såg de ut så här på måttabellen: 
 
Vi har även varit i Kroatien, Markaska. 
Har skrivit en dagbok om alla dagar. 
 
Dag 1
Landar på flygplatsen, passkontrollanten går på fika. Liwa kissar ner mig och mjölken läcker. 
I bilen påväg till Stasanovac bajsar Liwa så mkt att de läcker ur blöjan på sidan, body & byxor nersketna. 
Bajs upp på magen o halva ryggen. 
Kör till Omis fikar, handlar bröd och äter på parkeringen. Åker till huset. Åker in till Markaska och äter pizza & glass. 
 
Dag 2. 
Åker till Brela, badar. Äter 2 rätters lunch. Kött/minestron & fisksoppa. Varmrätt hel makrill & kotlett, scibabccici. 
Åker till Lidel, grillade kotlett på kvällen med kokt potatis. 
 
Dag 3
Morgon promenad.
Åker till Baska voda, Handlar en väska, Solar o badar:) Äter äcklig lunch... Grillad bläckfisk, ostfylld köttbit usch! 
Middag grillade kotlett potatisknyten, mumms!!
 
Dag 4 
Åker till Split till en marknad där, shoppat klänningar, boxer & pikéer. Ingen lunch! 
Middag korv, makaroner & tatziki. 
 
Dag 5
Piss regnat och på kvällen åskat. 
Split shopping på Joker shopping center. Köpt 2 par skor, leksaker till Liwa. Middag resterna från gårdagen i gryta. Denna dag har även Marcus haft en vadslagning om att inte säga snuskiga saker eller kiss o bajs. Om han gör de böta 50 kuna. Han har tills kl 22.03 klarat sig galant :) 
 
Dag 6
Fort regn... Beslutar oss för att åka till Split igen och denna gången till City center one. Där shoppades de smycken, handdukar, skor etc. Middag Brela på Hrast. Där tog jag kött menyn (förrätt köttsoppa varmrätt kotlett). Marcus tog mixgrill.
 
 
Dag 7 
Någorlunda väder, packar oss ner till stranden i Brela, skitkallt! Marcus & Andreas badar medans vi andra tar en kaffe! 
Handlar bröd på bageriet med oss hem. Äter lunch sen så lägger jag mig o Marcus tar Liwa. Jag sover i ca 1,5 timmar.. :) 
 
Detta pga att Liwa i 2 nätter bara vaknar hela nätterna och skriker och vill inte ha nappen bara tutten.... Tröttmamma.nu! 
 
På eftermiddagen hoppade ja o Liwa in i duschen o sen packade vi. Middag nere i Brela på Hrast. Jag tog spagetti & köttfärssås. Marcus & Andreas skulle ta skaldjurstallriken men fick in fisktallriken istället. Pga de fick dom en hel tallrik med vinkokta musslor. Efterrätt pannkaka med glass, vanlig glass & färska frukter. 
Nu kl 22.21 ligger vi i sängen för 05.00 ringer klockan. Bilen avgår kl 6 mot flygplatsen där flyget går hem kl 09.10
 
 
Dag 8 
Jag vaknar innan kl ringer, ammar så Liwa kan sova vidare medans vi packar. Iväg kl 6, allt går enligt planerna. Väl framme i Köpenhamn, Kastrup säger jag till Marcus att hämta bilen medans vi andra tar bagaget. Stora saker lämnas ut vid ett annat ställe så jag knallar bort dit med en trött o hungrig Liwa. Efter 30 min har fortfarande inte vår vagn kommit... suck! 
Detta gör att Marcus kommer in med lappen om att den är inlämnad och kommer ut 600dk i böter!! 
Stöter på 2 som arbetar på denna utlämnings station som säger att allt från split flyget är klart och där fanns ingen vagn! WTF!!
 
Efter 1 timme kommer vår vagn..... 
 
Men men morsdag idag, min första och då fick jag bakelse, blommor och presentkort på massage i 75 min på thong thai massage:) 
 
Nu ska vi nanna eller Liwa har sovit sen kl 20.00. 
 
Sov gott! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0