6 månaders bebis och mat...

Vi kör stenhårt nu på att Liwa ska äta gröt på morgonen och ett mål riktig mat på dagen o välling på kvällen.
Men ungen vägrar öppna munnen till gröt o mat. Skriker hysteriskt och blir jätteledsen. Precis som hon inser att det är snart slut på amningen. Det är inga roliga morgnar eller lunchar vi har... Jag kan inte lägga till fruktpureer eftersom hon kaskadspydde av dom sist... 
 
Jag lär väl få amma tills hon är 3 år..... När jag satte min macka framför hennes mun så öppnade hon och hon fick smaka smöret... Men sked totalvägrar hon... Välling har vi precis testat och de tar sin tid eftersom hon inte använt flaska innan så den utvärderar vi inte än. 
Jag fruktar varje gång de är mat....
 
Har du något tips om hur man ska få henne att vilja äta? 
Pappa har också försökt....
 
Idag är de en lugn dag på Fårö. 
Ikväll ska vi till Kuten o äta både creep & galette :) 
Mummms!! 
 
Nä ha de så bra:) 
 
 
Sandra
2013-07-26 @ 13:29:10
URL: http://johanssonssandra.blogg.se

Men du! Gör små bebismackor till henne - vitt bröd, inga kanter och med osaltat smör. Det verkar hon ju intresserad av så börja det hållet :)

Svar: Jo men man ska inte ge mackor för än 8-10 mån ca. Jag är rädd hon sätter i halsen. Hon är ju inte van att ha mat i munnen o absolut inte att tugga.......
Johanna

Anonym
2013-07-26 @ 14:08:18

Mata henne med ditt finger :) fungerade på wiggo tills han accepterade skeden

Svar: Aaaa, de var ett bra tips :) Testar de vid middagen :) Tack Tess!
Johanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0