20120911


Då är det tisdag och imorgon går vi in i vecka 24 (23+1)
 
 
Idag ska vi till barnmorskan och lyssna på hjärthjud och få moderskaps intyget :)
Nu börjar min hunger komma igång på riktigt... Är små hugrig hela tiden. Men jag äter inte skit mat, eller snacks. Utan tar en banan, youghurt etc.
 
Men idag ska jag baka, choklad cupcakes. Hittade detta recept på en blogg som jag bara måste prova:
http://mumsansmums.blogspot.se/2011/01/choklad-cupcakes.html 

2 tsk bakpulver
1 tsk salt
2 tsk vanilj socker
100 g smör
1,5 dl strösocker
2 st ägg
200 g mörk choklad

Frosting:
100 g mjukt smör
500 g florsocker
3 msk kakao
2 msk kallt kaffe, starkt

Så här gör du:
1.Blanda ned kakao i vattnet och rör om tills all kakao är upplöst. Låt svalna.
2.Blanda mjöl, bakpulver, salt och vanilj socker i en skål.
3.Vispa smöret och sockret riktigt mjukt med elvisp, tillsätt äggen, ett i taget.
4.Hacka chokladen och tillsätt den sist tillsammans med kakaovattnet.
5.Sätt på muffinsformar på en plåt och fyll formarna 2 tredje delar.
6.Grädda på mitten av ugnen (175 grader) i ca 20 min.

Frosting:
1.Vispa smöret mjukt och med elvispen, tillsätt florsockret, lite i taget medan du vispar på låg fart.
2.Rör sedan i kakaon och kaffet. Fortsätt sedan att vispa på medelhastighet i några minuter så att krämen tjocknar ordentligt. Den skall vara riktigt fast i konsistensen.
3.Klart att spritsa på dina cupcakes!

Hoppas det blir mummmmmmsigt!
 
 
Nä, dax att fortsätta jobba.
Hoppas alla får en fantastisk dag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0