Döm inte mig för att jag har städat!

Känsligt ämne, må så vara men nu måste jag skriva av mig.
 
Som småbarnsförälder är det ok att ha ostädat, tvättberg, diskhögar etc, men varför är det INTE ok att ha städat och fint?
 
Jag har alltit haft städat, undanplockat, disken diskad eller i diskmaskinen. Har inga tvättberg och håller de snyggt om mig.
www.1177.se står det
Att sänka kraven på sig själv och be om hjälp!

Ett sätt att fördela ansvaret så att det blir mindre betungande är att ha tydliga överenskommelser mellan sig själv och sin eventuella partner. Det kan också vara bra att minska ambitionsnivån hemma. Det kan vara lätt att tro att man ska få massor med tid över till annat än barnet under föräldraledigheten, men ofta är det tvärtom. Därför kan det vara bra att låta det vara lite ostädat och se till att få tillräckligt med sömn och tid med barnet istället.

Menar dom då att personer som har städat inte spenderar tid med sitt barn? Jag spenderar 24/7 med mitt barn, jag lämnar aldrig iväg henne, hon har aldrig sovit borta, hon är hos mig eller Marcus men oftas hos mig då jag både är föräldraledig och ammar fortfarande. Folk dömmer mig att jag har städat och fint? Men borde de inte vara som att ha de ostädat? Att det är OK?

Jag dammsugar varannan dag, jag dammar och torkar golven var 4:de dag och så länge jag mår bra och orkar är det väl ok?!?

   

Varför ska folk hålla på att döma varandra för? Öppet eller i tystnad, låt folk göra som dom själva vill. Vem har sagt att du har rätt att döma rätt o fel? Bvc, mamma eller pappa, bästa kompisen har inte heller alltid rätt. Man måste få göra misstag, testat sig fram vad som funkar för sitt barn o sin familj. Tips o ideer är alltid bra men lyssna alltid på dig själv. Gröt eller välling, ge vad DU annser är bäst för ditt barn! När barnen ska lägga sig, när dom ka gå upp, vad dom ska ha på sig, om dom ska ha gåstol eller inte, hoppgunga eller inte.

Nu har jag fått kräka av mig:)

 

I fredags var de dax återigen för babysim och jag fick en såååå bra bild på Liwa & Emilia:)

 

 
 
Till kvällsmat blev de färska flodkräftor från Gotland, vitlöksbröd och Asti Cinzano & lite lösgodis :)

I lördags körde vi ner till Swedala Outlet och Marcus hittade två par skitsnygga jeans :)
Han köpte även ett par as snygga Peak Pperformance skor till mig :)
 

Idag har vi inte gjort mycket alls :) Vaknade vid halv 8, åt frukost, liwa o jag somnade igen vid 9 till halv 11. Åt lunch vid halv 12 allihop sen knoppad Liwa in igen och sov till 13.00. Åkte till Maxi o handlade till middagen idag som blev storkok på Kungens kycklinggryta ;)

 

Ååhh längtar till lunchen imorgon ;)

Nu ska jag se på Nyheterna o sen vidare på Wallander!

Trevlig söndagkväll! 

S
2013-09-02 @ 13:27:15

Sjukt bra skrivet, jag tycker absolut att det ska vara OK att göra precis som man själv vill. Det är så jävla mycket att man ska göra si eller så, jag tror på att skapa sin egna väg så du ska definitivt göra som du tycker är bäst :-) I övrigt bra blogg och fina bilder, kul att följa dig.

Svar: Tack så mycket, S! Kul att du följer bloggen och kul at du tycker den är bra, med bra bilder etc :)
Johanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0