Massa höstmys!

 Nu kan jag nog äntligen skriva att hösten är här! Vad jag älskar hösten. Man ser hur bladen ändrar färg, det blir kyligare, vintern är på gång.
Man kan laga massa goda grytor, tända massa ljus och bara mysa och leka :)
 
Älskar verkligen hösten och sen kommer ju vintern med JUL & snö :) Ska bli så kul att åka pulka detta året med Liwa! Julpynta, baka kakor, godis, laga massa god mat och för första gången så ska vi fira jul på Gotland :)
Det ska bli jättekul. Liwas första jul på Gotland tillsammans med farfar!
 
För ca 2 veckor sedan hade jag Sandra & Liza med barn hos mig på playday.
Det var verkligen hur kul som helst! Vi gjorde trolldeg och avtryck, hade fingerfärg och åt lunch. Lite bilder från dagen nedan:
 
Äntligen så har jag varit o klippt mig:) Blev hur nöjd som helst!
 
Sen var åkte jag hem o hämtade mannen o Liwa och åkte ner på internationella matmässan. Underbara bakverk och god mat!
 
I söndags stod jag och Marcus på bakluckeloppisen i Helsingborg.
Upp kl 06.15. Liwa sov som en gris och ville inte gå upp. Gjorde inte oss nått. Vi gjorde oss iordning och sen väckte vi Liwa, åt frukost och 07.15 lämnade vi. Liwa var fantastisk duktig heeela dagen. Från kl 08.15 när vi kom in till 15.30 när vi lämnade. Hon lekte i bagaget medans vi sålde av nästan allt.
Vi hade med oss 7 ikea kassar + 2 flyttkartonger. När vi lämnade hade vi 2 ikea kassar kvar.
 
Även jag gjorde ett fynd på loppisen:)
 
 
I måndags hade vi tjejer o barn en heldag i kyrkan. Jag o Sandra kom dit vid 9.15, gröt o sen kom Liza vid 9.45, sångstund sen gick vi en sväng och alla 3 barn somnade
Sen återvände vi till kyrkan och fick lunch, en supergod spagetti och köttfärsås till efterätt, glasstårta och kaffe :)
Var en rolig dag och hoppas att dom gör om det snart!
 
I måndags blev även min lilla tjej 9 månader. Tänk vad tiden går. Nu tycker jag att vi stoppar tiden så jag kan få njuta ordentligt av tiden. Man tycker man njuter och tar vara på all tid men jag tycker inte de är tillräckligt... :/
 
I tisdags träffade vi Loella och hennes dotter Catalina på busfabriken.
Våra barn är födda på samma dag 7/1, så de är superkul!
Det fanns bollhav, karusell, ruchikana för dom små, helt ok. Dock var Liwa trött så de var lite gnäll...
Där fannas även maskiner där man plockar nallar, min speciallite ;)
Spelade för 50kr 10kr/spelet och Liwa fick hem 4 nya nallar. Loella kämpade & kämpade, jag spelade 1 ggr till Loella och Catalina fick också en nalle med sig hem :p
 
 
Grejorna från ljuspartyt kom igår och nu har jag absolut inga ljus... 
  
 
Dekorerade också mina redan ljusstakar med höstmys
 
Idag var de Öppna förskolan igen i krykan och för första gången gick vi på en torsdag också :)
Idag förljde även Marina och Loella med.
Hoppas att dom tyckte de var kul och att dom följer med fler gånger :)
Tyvärr så kom Liza precis innan sångstunden så hann inte fota dom men dom var också med såklart :)
 
Nu har Liwa snart sovit i 2 timmar så snart blir de lunch, och i eftermiddag kommer sötaste Josefine och hämtar sina saker från ljuspartyt och sen kommer Liwas farmor på besök som precis kommit hem från 2 veckor på Rhodos!
 
Imorgon är det babysim och sen är det heeeelg!!
 
 
Hoppas ni alla haft en bra vecka!
 
Lite egobilder på mig själv får jag väl bjuda på ;)
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0