20121209

Söndag och andra advent. Det är snöstorm utomhus och som tur är sitter jag inomhus med täcke och kudden.
Natten har varit förjävlig.
Bebisen är nu ca 47 cm lång och väger ca 2000-25000 g enligt barnmorskan i tisdags. Hon pressar sig mot huden och det är ju inga små söta tryck längre. Det gör så jävla ONT! Har hört att de sista 4 veckorna är jobbigast... Nu är jag i v. 36 (v.35+4).
 
Nu är de bara 6 arbetsdagar kvar till min mammaledighet och jag kan inte säga hur mkt jag längtar!
Nästa helg flyttar vi och de sk bli så skönt :)
 
Nu funderar jag på att åka o handla då älsklingen är iväg och kollar jaktmark. Kanske ska baka?
Har inte bestämt mig än...
              
           Vecka 36

Fostret börjar förbereda sig på att födas. Det tränar andning, men inte när det sover djupt. Fostret har nu längre perioder av både sömn och aktivitet. Det rör sig lika ofta som förut men kan inte ta ut svängarna på samma sätt. Därför upplever man oftare att det i stället puffar och gör svepande rörelser.

Njurarna är nu färdigutvecklade. Fostret har blivit omkring 47 centimeter långt. Det lägger på sig ungefär fjorton gram fett varje dag, och väger i den här veckan runt 2800 gram. Pojkar är ofta något tyngre än flickor. Det skiljer ungefär etthundra till två hundra gram mellan pojkar och flickor.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0